Peter Allard

Vad som driver mig som företagare 
och oss som företag.

Det är alltid svårt att med några få meningar beskriva vad drivkraften i ett företag är. Vi på CAMP tycker detta är rätt så självklart, men att kortfattat förklara den drivkraften för folk utanför företaget är inte helt enkelt. 

Jag skulle i ett visst sammanhang förklara företagets drivkraft för personer som arbetar inom helt andra branscher. 

Jag upptäckte då att det självklara för mig inte var så lätt att förklara för utomstående – men så en morgon så slog det mig vad det är som gör oss, vårt företag och de produkter som vi utvecklar, producerar och säljer så speciella. Varje morgon tillagar jag min frukost som bland annat innehåller äggröra på 2 ägg och med soltorkade tomater. Detta äter jag oavsett om jag går upp extremt tidigt på morgonen eller bor på hotell (om detta erbjuds).  Jag kan därmed säga att de soltorkade tomaterna är viktiga för mig som ger mig min morgonrutin och njutning. Men huruvida det finns tillgång på soltorkade tomater eller ej kan det förändra en persons liv? Svaret på frågan är nej. Vad vi däremot med säkerhet vet, efter att ha fått tusentals mail, telefonsamtal och personliga möten, är att de produkter vi tagit fram förändrar livet för individer runt om i världen. 

Det kan till exempel vara en 9 årig delfotsamputerad kille från Uppsala vars dröm var att kunna åka skidor, som med hjälp av vår produkt, upplevt sin dröm gå uppfyllelse. Eller Jamie Whitmor, som vann över sin cancer och som med hård träning, tillsammans med vår produkt vann det ärofyllda priset ”best female athlete with disability 2014” på ESPN galan ESPY. Eller så är det 78 åriga Jared som dansade med sin fru för första gången på 20 år efter han fick en av våra produkter. 

-”Support for better life”.

© 2018 Camp Scandinavia • All Rights Reserved